tisdag 4 december 2007

Halsfluss/Körtelfeber

Igår var jag åter igen denna höst på Vårdcentralen. När jag vid 2 två tiden igår fortfarande inte lyckats äta något, pga. av fruktansvärd värk i halsen, ringde jag till läkaren. Besöket varade i över en timme. Två läkare tittade i min hals, de tappade mig på blod och tog slemhinneprov i halsen. Svullna och mycket ömma körtlar på halsen och i nacken. Dommen blev Halsfluss och ev. Körtelfeber. Det senare får jag bekräftat senare efter som det provet skulle skickas till Jönköping för analys. Jag är nu satt på antibiotika för andra gången denna höst.
Har i natt haft fruktansvärd huvudvärk och frusit och svettats om vartannat. Blir nog sängliggande hela dagen idag med. Hoppas inte resten av familjen får detta.
Vill nu bara må bättre och slippa allt vad infektioner, antibiotika och panodil heter på mycket länge.........

Inga kommentarer: