måndag 28 april 2008

Måndag

Så var det måndag igen. Helgen har försvunnit som en blinkning. I mitt fall kan det bero på att jag har haft mycket att göra helatiden. I lördags så var jag och sonen först i Habo och fixade frissan på morfar. Sen vidare till Jönköping för att där inhandla ett stycke Skänk till mitt nya kök. Men det var lättare sagt en gjort. Först till IKEA där den möbel jag tittat ut hade utgått. Vidare till Bergmansmöbler. Där fann jag en skit snygg skänk i Lönn som skulle passa jätte bra. Men de hade bara skylt exet kvar och det var skadat. Nu var jag nästan på väg att ge upp. Mamma som var med som smakråd tyckte att det vara bara att fortsätta. Så nu styrde vi kosan till MIO och Jysk. På MIO möblerade de om överallt på en gång, och i det kaoset kunde man inte hitta ett skit. Så då äntligen till det som i slutänden blev bra efter alla dessa affärer. JYSK. Där inhandlade jag till slut en skänk i ek och resultatet står nu monterat på Rådmansgränd. Men ärligt talat trodde jag inte att jag skulle få med mig någon möbel hem den dagen.
Så till gårdagen. Jag har skit ont i armarna sen igår. Först skruvade jag färdigt skänken. Efter många mindre vackra ord är den nu klar. Sen var det bara att fortsätta att använda armarna. På tredje våning skulle alla tapetrester ner. Så fram med vattensprutan och spackelspaden. När klockan var 4 på em. gav både jag och sambon upp. Då hade han med mycket stor möda skrapat rent vårt sovrumms golv inför mattläggningen på tisdag och jag fått ner 95% av tapetresterna. Men det kommer att bli skit bra och på Lördag flyttar vi..........

Inga kommentarer: