onsdag 14 maj 2008

Vårruset 2008


Jag klarade det....

Igår kväll vid halv sju gick startskottet för årets Vårrus. Vi var tre lag anmälda från jobbet. Solen sken på oss och kvällen var perfekt. Runt Rocksjön i Jönköping tog jag mig de 5 km på 36.03. Är nöjd för mitt mål var att klara det under 40 min. Benen var stumma bitvis och ångrade flera gånger att jag anmält mig. Men det är en tradition att en gång per år utsätta sig för detta. Normalt sätt springar jag aldrig, men en gång om året så får man ett hjärnsläpp och börjar springa. Så här dagen efter känns det i både ben och knän att jag nog inte ska springa. Men skit samma för det var kul igår och jag kommer nog att göra det fler gånger. Vi satt i bilen hem i går och räknade ut att vissa av oss har nog gjort detta en 15 gånger minst. Själv är jag nu upp i tio. Och det kan nog bli både 11 ,12 .......och 25med. Det är en kul grej.

Ikväll blir det mer springa av. Fast då gäller det att tömma ett hus på det sista kvar glömda skräpet. Jag och sambon sak ta en krafttag och kör att par vänder till sortergården.

Inga kommentarer: