onsdag 22 juli 2009

Götakanal - Bergsslussar


Idag har vi haft en underbar dag vid Götakanal. Vi tog en tur upp till Linköping och Bergsslussar. Oscar tycket det var mycket spännande med båtarna som gick genom kanalen. I Berg finns det 11 slussar. Vi fick se allt från stora passagerarbåtar till mindre motorbåtar passera genom slussarna.
Här håller några Grännabor på att gå in i en av slussarna. ( Lea och Stefan Eriksson)

Men det var inte bara slussen som var intressanta. Vi spelade också 18 hål på minigolfen. Oscar gjorde faktiskt ett par hole in one, vilket var långt ifrån vad jag gjorde.

Lunchen åt vi på Kanal Krogen som idag serverade stekt ströming med färskpotatis, mycket mycket gott. Även om Oscar tyckte det var mer intressant med båten som just då skulle gå ner för slussen.

Sen fick jag min del och vad jag kallar njutning. Shopping inne i Linköping......Inte alls en dum avslutning på dagen, enligt mig.

1 kommentar:

Emma sa...

ja visst ska jag hälsa henne, hon saknar nog dagis mycket, mamma är inte så jättekul alltid....
Hon har börjat å sucka när jag ber henne göra något, undrar vem hon kopierar!?!? ha ha!

Verkar som ni haft en skön dag vid slussarna, å shoppa i linköping = lyx!

När är bäsing beräknad?
Har en hel del kläder, lilleman växer ju som en pumpa en solig sommar, redan över 6 kg å han är bara 3 månader! Flisan vägde 4,3 då!

Ha det gott, kramar Vildingarna på beget!