torsdag 2 december 2010

Nedräkning..............


Så har vi då kommit in i december. Går hade Oscar namnsdag, förstas avsnittet på Julkalendern visades, adventskalendern öppnades och nedräkningen har börjat på allvar.

Så nu gäller det att sätta fart. Julkort ska göras, skrivas ut och postas. Julmaten planeras. Julgodis göras. Julklappar inhandlas, slås in och gömmas undan. Kom nämligen på att om de ska få vara i fred fram till julafton så kan de nog inte ligga under granen som tidigare år. Har ju i år en liten Nisse på ca 80 cm som lär riva upp alla så fort man vänder ryggen till.

Just nu sover den lille Nissen middag och jag ska ta tag i veckans tvätt hög som bara ligger och väntar på att jag ska komma och ta hand om den...inte det roligast nöjet men tyvärr finns det ingen som gör det åt mig...


1 kommentar:

SVEND sa...

Hej Kristina!
Vad fina bilder du har i bloggen!

Jag har orkat uppdatera Svends sidan, äntligen!...hehe, det tog tid, men jag samlade ihop lite bilder och skrev lite om vad som har hänt med Svend, så min familj kan uppdateras.

Ha det bra med dina två gulliga pojkar! ;)
Vi ses,

/Giannina