onsdag 4 juli 2012

Dagstur till Östergötland!

Idag har jag, Oscar, Linus och mamma tagit en sommar utflykt till Östergötland. Först hamnade vi i Rimforsa eller närmare sagt i Opphem Värna.
Lillegård Värna Opphem
Det var över 20 år sedan sist men det känns som igår. Som barn var jag här nästan en helg varje sommar. Jag fick vara med om tröskning, kräftfiske, fånga in förrymd kossor, underbara bad och mycket mer. Nu tog jag och min mamma med mina barn hit till detta för mig underbara ställe. Här bor Ingalill och Claes-Göran och när jag var liten även deras barn Anna, Anders och Bosse.
Måste först och främst tack er för allt vad jag och min bror med för den delen fått upplev och för att jag idag fått visa mina barn detta.


Traktor årsmodell 1947.
Oscar hittade en mycket kelsjuk honkattt vid namn Sixten, Linus samlade på stenar och spanade in traktorer.
Linus leker med ett gäng traktorer. Ville inte slita sig från dem.


Sen styrde vi kosan mot Linköping. Först blev det lite shopping och lunch i IKANO huset och sen blev det glass och slussar i Berg. Oscar har varit här en gång tidigare men för Linus var det första gången.
Jag och min fina Oscar vid slussarna i Berg.


Väl hemma i Gränna efter en lång och härlig dag kunde vi inte avsluta den bättre än med ett dopp i poolen.

Inga kommentarer: