lördag 28 juli 2007

Trött


Har varit med om världens pers i natt. Sambon som har diabetes fick nästan socker koma, och jag fick larma 112. Tog en timme innan han började komma tillbaka ordentligt. När jag hittade honom var han inte vid medvetande. Ambulansen tog med honom in för koll, eftersom detta var första gången han hamnade så lågt i sitt socker. Gick och la mig igen halv5 men kunnde inte sommna om. Tittade på klockan sista gången halv 6. Sen vakande sonen halv 8 och det var bara att gå upp. Sambon är hemma igen men han har vilat sig idag, läkarns order.

Har nu i em varit en tur till Jönköping. ICA Maxi och Ikea har haft på hälsning av mig och sonen. Men fy f...n vad mycket folk. På ikea skulle jag som tur var bara byta en sak så det gick ganska smidigt. Jag tror inte att folk har något annat försig än att shopa. Idag vädret varit mycket bättre, solen har till och med visat sig. Så då är min fråga vad gör alla människor på A6 när man kan vara ute och njuta av solen. Visserligen har ju jag också varit där men nöden har ingen lag. På ICA Maxi var det mycket bätter. Visserligen hela parkeringen full med svenssons som handlar familje förpackningar av allt men jag har Självscanning så handlingen gick utan några större problem. Det ända var att sonen som innan vi kom in i butiken tjatat om att han skulle ha en egen vagn, började krångla. "Mamma det går inte" Mamma jag kan inte" Hjulen lullar inte så bla".. Det hela slutade med att jag helt sonika gick till baka med hans vagn, han fick vara utan.
En dag kvar på friheten sen börjar man igen.

1 kommentar:

http://dogblseogalalala.blogspot.com sa...

Hej!
Välkommen till bloggarnas värld.
Det var värst så dramatiskt det var med sambon, jag hoppas att ni alla mår bra nu.
När det gäller semester så har jag varit tillbaka en vecka och skall jobba nästa med, men... vecka 32 är jag ledig och det vore väl f-n om det inte blir lite sol då.
Vi ses
Kram
Lala