torsdag 8 januari 2009

HALT!!!


dvs som i is halka. För det har det varit i dagarna två. igår var det nog värre än idag. För idag har saltet bitvis gjort lite nytta.
Slutade idag vid 1 tiden. Tog därefter cykeln för att trampa 200 meter till sonens förskola. Mot vind som bara den och glashalt. Men det gick bra. Kommunen hade både sandat och saltat gångvägen mot skolan. Hem blev det värre. Eller snarare det kunde gått riktigt illa. Sonen satt bak i sin cykelsadel och jag trampade på som bara den. Hela gång vägen hemåt var även den både saltad och sandad. När vi skulle över sista trottoarkanten såg jag på håll att här var det halt. Förnuftig som jag faktiskt är klev jag av cykeln. Tur var nog det för i samma sekund gled hela ekipaget. Jag slog i min bakre del i sadeln men sonen klarade sig undan med blotta förskräckelsen. Jag hade inte en chans att hålla emot.
Min vänstra mjukdel är nu i kväll mycket öm. Kommer nog få ett riktigt stort blåmärke.

Inga kommentarer: