fredag 16 januari 2009

Redan helg..


Oj vad en arbetsvecka kan gå fort. har visserligen den gångna veckan jobbat sent två dagar och det har på så vis känts som veckan aldrig skulle ta slut. Men tro det eller ej tiden går lika fort som vanligt.
Kom på att den nu är en vecka sedan jag la ett inlägg. Vet inte vad jag ska skylla på riktigt, glömska, brist på tid eller båda delarna.
Som sagt nu är det i alla fall fredag. Jag och sambon har precis sett veckans avsnitt av På spåret. Kunde en hel del av dagens resmål med tillhörande frågor. Nu kanske ni tänker att det är lät för henne att säga så här i efter hand. men det är sanningen och ni får tro mig på mitt ord.
Pratade med min kära lillebror för en stund sedan. Han med familj ska nästa vecka åka 4 veckor till Chile. Jag önskar dem lycklig resa och att allt går bra. Vet att hela resan skulle ta 22 timmar, och jag som redan grämer mig över de dryga 5 timmar jag ska flyga till Gran Canaria om några veckor. Det är ju ingenting....;)
Klockan är nu halv tio och sonen har somnat till Byggare Bob på Cd. Han försökte förhandla sig till att få se en film när klockan var nio, men om man säger som så så...Han vann inte!!
Måste bra få avsluta dagens inlägg med en lite rolig sak jag läste:

Choklad är en grönsak:
* Choklad utvinnes ur bönor från kakaobusken
* Bönor är en grönska
* Socker utvinnes ur sockerbetor
* Betor är en grönsak
* Alltså choklad är en grönsak
* Chokladkakor innehåller också mjölk, alltså är chokladkakor bra för hälsan
* Russin, körsbär och jordgubbar doppade i choklad räknas till frukter, alltså ät så mycket du har lust
* Choklad är bra mot stress
Tänk efter: "STRESSED"- läs det omvänt och det blir "DESSERTS"

Inga kommentarer: