söndag 8 mars 2009

Grå söndag!!


Idag har jag och sonen varit hos mina föräldrar. Morfar behövde bli klippt, så det stod överst på listan när vi kom dit. Nu är han vårfin och snygg till sin födelsedag om två veckor.
Mormor hade börja sticka på en mycket bedårande lite kofta till det kommande barnbarnet. En liten grå och vit kofta med små får i rad längst ned.
Hemma igen på em väntade en massa kökshanddukar och lakan på att bli manglade. Nu kanske en del av er som ev läser detta tänker att det är onödigt arbete. Men för mig är det avkoppling. Och det finns inget skönare än att få krypa ner i en nybäddad säng med manglade och släta lakan och disken är mycket lättare att torka om handuken är slät. Jag lovar. I em har jag fått hjälp av alla i familjen. Först fick sambon sätta fram mangeln på diskbänken. Sen kom sonen och var nyfiken. Han har sett mig göra detta sen han var liten och satt i babyliften. Idag ville han hjälpa till. Så med "sonen som sk motvikt" när lakanen sakta gled in mellan valsarna blev de mycket släta och fina. Skönt att lägga in den rena tvätten snyggt i linneskåpet.

Inga kommentarer: