fredag 10 april 2009

FörkyldPåsk!


Det är så typiskt! När man är ledig i fyra dagar och man hade tänk att ha en härlig påskhelg med familjen, då åker man på en prakt förkylning. I natt har jag sovit skaplig, har nog bara varit uppe tre gånger och snutit mig samt druckit vatten. För om man inte kan andas genom näsan så får man ligga med munnen på vidgavel. Dvs man är som ett sandpapper i käften när man vaknar.
Jag har sålunda tagit det i piano idag. Satt en stund på baksidan och njöt av vårvädret. Sonen fångade insekter. En och annan Rapsbagge fick han i sin burk.
På em var vi ute på framsidan, jag klippte liten på den övervintrade Murgrönan som tillbringat snart tre år i min utekruka. Funderade på om vi inte skulle ta ner den sista biten av räcket på framsidan. Sambon lovade att han skulle ta ner det under helgen. Då kom sonen och frågade om han fick försöka. Klart han fick. Med hammaren i högsta hugg gick han till angrepp mot de bitvis murkna brädorna. Han fick bit vis in riktiga fullträffar och den ena brädan efter den andra lossnade. 20 minuter senare och med lite hjälp av pappa hade han fått ner det ca en meter långa staketet.

Inga kommentarer: