söndag 5 april 2009

Vart tog solen vägen?

Vilken skillnad vad det gäller vädret. Igår hade jag denna utsikten från min plats i solen. Satt ute mer eller mindre heladagen i bara linne och skaffade mig årets andra "solbränna", den första fick jag på Gran Canaria i februari. Termometern visade över 25 grader i solen.
Idag fick man ta på sig vantar när man skulle ut. Tempen hade sjunkit rejält och himlen hade ändrats från djupaste blå till gråaste grått.

Har varit inne nästan hela dagen. Jag och sonen har bland annat bakat härliga kanelbullar. Men det höll på att bli kanelbullar med stort K. Sonen blev lite ivrig när kanelen skulle strös ut. Resultatet blev mycket lyckat. Nu ligger det en stor påse nybakade bullar på bänken i köket och tre i frysen. Gott att ta fram när fika tarmen suger.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Är det dina bullar !
De blev väldigt lyckade. Jag blir sugen.Kommer jag på tisdag hoppas jag att du bjuder mig.
Duktiga Kristina! Detta skulle mormor ha sett. Hon ser dig nog i sin himmel och ger dig beröm.
Kram från mamma.