lördag 19 januari 2008

Stormen......

Så är den här. Årets storm, ännu namnlös.Fick höra på nyheterna på morgonen att det är våra grannar i väster, norrmännen, som namnger stormarna. Blir de inte så kraftiga för blir de namnlösa.
Vättern skummar och färjan till Ö:a kryssar i vågorna. Visserligen skiner den där gula solen idag men det är inte skönt ute. Vi spenderar dagen inomhus.
Har fått en hel del gjort idag. Har rensat ur min garderoben. En hel säck med kläder till Erikshjälpen. Varför ha en massa kläder liggande som inte har haft på sig de senaste 4 åren...(nu har jag en andledning att handla nytt)
Sonen är Byggare Bob idag. Brallor, hjälm ja hela kittet. När jag skulle ta kort på honom så envisades han med att jag skulle ta kort på honom bakifrån också. -"Man kan inte se allt annars"... enligt sonen.
Har just nu ätit en mycket god lunch. Fläskotletter briserade i timjan och apelsin, med vitlöksmorötter och potatis. Mm Mm...

1 kommentar:

http://dogblseogalalala.blogspot.com sa...

Konstigt för själv vill man ju helst inte bli fotad alls längre.
Strömavbrott i morse, men huset står kvar. Jag skall nog snart tända i kakelugnen så vi är beredda om strömmen försvinner igen. Härliga tulpaner, skall nog investera i lite vårblommor nästa gång jag besöker civilisationen.
Ses på måndag.
Lala