måndag 24 augusti 2009

Hjälp mig..

..vad är detta?


Hittade denna mycket vackra blomma. Har försökt med alla mina trädgårdsböcker utan att hitta något som skulle kunna påminna om detta.


Blommorna växer en och en. Skulle kunna tro att det är något som själv sårsig år från år. Blommorna är ca 20-30 cm hög inkl. bladen. Fina är de.


Måste bara avsluta dagens inlägg med en bild på det som har brummat nästan hela dagen. Klockan är nu snart 20:30 och bonden i fråga är fortfarande inte klar. Snacka om heltids jobb så här års. Att tröska dagarna i ända blir nog ganska så enahanda.

2 kommentarer:

Emma sa...

Kallas de inte rävsvans?
Äh, jag vet inte...

Jag vet precis hur du känner dig, jag är inte ett dugg avundsjuk!!!
Har ju min lilleman här, fast han börjar å bli stor nu, snart 5 månader!!!

Vi kommer ner till dagis i morgon, då kan du få snusa bebis!!!

Kram Emma

Anonym sa...

Emma har helt rätt - det är en rävsvans. Växtsläkte amaranter. Släkt med hirs om jag inte missminner mig.

Ta hand om dig, pojkarna och magen!

Ingrid