torsdag 27 augusti 2009

Trötter..


..det är nog jag just nu. Sover inte alls bra på nätterna. Vaknar jag inte av att jag måste gå på toaletten så vakanar jag av att jag vänder mig. Låter kanske lite märkligt i någras öron, men för att lyckas med en vändning så får jag använd benen som en hävstång. Och i samma veva så gör det ont i fogarna. I natt har jag nog varit vaken ca 4-5 gånger. Sitter som en zombie framför datorn just nu.
Då kanske ni tänker som så att "Varför går människan inte och lägger sig igen och försöker sova en stund nu"?. Saken är den att ryggen mår inte så bra av att ligga ner. Att sova på rygg är otänkbart, höger sidan går en kortare stund och för att kunna sova på vänstersidan så behövs x antal kuddar att kila in mellan knäna, under magen och i svanken och när man väl hamnat i rätt läge så är det dags att gå på toaletten.
Enligt min lilla nedräkning här till höger så har jag många dagar kvar. Men inte om jag får bestämma. Denna veckan ut ska jag inte ta mig för så mycket, men sen ska jag göra allt som man nog normalt sett inte bör göra när man är gravid. Funderar på att gräva lite kanske, storstäda, putsa fönster sägs visst "vara bra". En promenad upp på berget ? Ja vem vet.
Lovar att hålla er läsare uppdaterade på vad som händer.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Vi väntar alla med spänning! Kom gärna bort och hälsa på om du/ni orkar någon kväll - grändens trappa är bra att gå i. Vi tänkte gräva en del också de närmaste dagarna så vi kan erbjuda dagsverken!