torsdag 20 mars 2008

Glad Påsk




Nå lyfter ni till Blåkulla i kväll, eller gör ni som jag skiter i det. Har nu avnjutit Påsk mat i dagarna två. Pierre på jobbet kan sin sak. Janssonen smälte i munnen för att inte tala om omeletten. Har själv i em. på börjat min påsk mat. Har stekt ca 40 köttbullar. Hela jag luktar stek os. Så en tur genom duschens ljumma vatten strålar före sängdags är nog på sin plats. Imorgon ska jag fortsätta förbereda inför Påskafton.


Det ska bli skönt att vara ledig i 4 dagar. Äta god mat och kanske sätta igång med flytt packingen på allvar. Sambon sa att om vädret blir lika illa som det har förutspått så ska han börja plocka i källaren. Där nere finns nog mycket som kan fara raka vägen ner till sortergården nästa vecka.


Men först ska jag ha Påsk. Glad Påsk alla bloggläsare och hoppas inte vi måste tillbringa hela helgen innomhus.

Inga kommentarer: