söndag 16 mars 2008

Helgen är till ända

Så har helgen tagit slut. Men jag har fått mycket gjort. I lördags tog jag en tur till IKEA. Inhandlade tre stora genomskinliga plastlådor. I dessa lådor stoppade jag sedan ner alla mina tomtar. Nu kanske ni tror att jag inte har tagit bort tomtarna förens nu. (fått lite tomtar på loftet kanske) Men riktigt så illa är det inte. Har faktiskt börjat kika i skåpen, och börjat packa inför flytten. Lika mycket som jag nu har packat ner lika mycket ska jag faktiskt slänga. Även sonens rum fått en riktig genom körare. Nästan en hel säck med trasiga bilar, pappersflygplan och diverse Mac Donalds leksaker kommer hamna på sortergården. Det som är gjort är gjort. Flytten börjar närma sig om ungefär 14 dagar tar vi över det "nya" huset. ( 1 april)

Har nu i eftermiddag varit ute och njutit av solen. Sonen har trampat runt på sin traktor. Men till hans stora förtret så hoppade kedjan. Farfar fixade den igår och nu är den trasig igen. Sonen tyckte att farfar skulle laga den på en gång efter som enligt sonen "har farfar lagat den dåligt"...

Jag höll inte riktigt med honom då det inte är farfars fel att kedjan hoppade. Traktorn har strulat sen han fick den för snart 2 år sedan. Kedjan är för lång och den går inte att korta.



(Bilden är från förra våren)

1 kommentar:

SVEND sa...

Hej,
Hur är det med dig?
Imorgon(17/3) fyller Svend 5 år, men det har varit lite ledsamt idag, därför han har fått vinterkräksjukan...så han ska inte gå till förskolan imorgon (han kommer att missa firandet där :/ )
Hoppas Oscar är inte sjuk där!