lördag 15 november 2008

100% lek

Idag har sonen med råge fått sitt lek behov tillgodosett. Kl 10:30 kom grannens barnbarn, som går på den förskolan som jag jobbar på, dock inte samma avdelning. Sonens rum såg ut ungefär som en bomb hade detonerat innan de började leka. Efteråt så såg det ut som det hade varit med om en kärnkraftsolycka. Ni kanske ser bilden framför er. Sen var det dags för lunch. Killarna var åt skilda några timmar för att sedan sammanstråla vid halv 4 tiden. På det igen. Den här gången var det tjuv och polis. Jag råkade bli polis av någon konstig anledning 2 timmar senare var vi genomsvetta alla tre. Killarna var högröda och jag skit slut. Men va kul de hade. För min del räckte det att jag sa -"Nu kommer jag och tar er". Sen sprang de som om det gällde livet skrattandes och skrikandes. Hade för min del tänkt mig en lugn em framför tv:n med filmen MammaMia. Men det gick jag bet på. Efter att ha försökt se filmen i en timme utan att få så mycket lugn och ro så gav jag upp. Det var lika bra att kapitulera och ge sig in i leken.
Fick några härliga kort på killarna när de busade som värst i sonens säng.


Inga kommentarer: