torsdag 27 november 2008

Äntligen helg



Nu kanske ni tror att jag har skrivit fel, för det är ju bara torsdag och inte fredag. Men för min del så stämmer det med helg. Jag är nämligen ledig i morgon. Var 6:e fredag är jag ledig och i morgon är det dags. Det ska bli skönt att vakna imorgon bitti och veta man kan vända sig om och lura en stund till.
Idag har jag gjort klart med dekorationerna ute. Har tidigare satt upp "granris" (äkta fusk) med lampor runt dörren. Men idag så kom det sista på plats. Har genom en kollegas mycket flinka dotter köpt två vackra granriskransar (dessa är äkta) att ha på dörren. De sitter nu där de ska, samt 160 små lampor som lyser upp alldeles lagom i taket över dörren. Mer ska det inte vara, vill inte att det ska bli någonform av hollywood jul över det hela.

Inga kommentarer: