tisdag 25 november 2008

Snö snö snö




Dagens inlägg borde nog ha varit redan i går. Men med tanke på att jag inte var hemma förrens halv 10 på kvällen så fick det bli två inlägg i ett.

Oj va det snöade i går. Skulle vid lunch tid ta mig från ett mycket snöigt Gränna in till Huskvarna på IT möte. Måste så här i efterhand tacka min kära kollegor för att jag kunde smita iväg en halvtimme tidigare än vad som var tänkt. Väglaget på E4:an i södergående fil var inte det bästa. Någon omköringsfil existerade inte alls. Resan de knappa 4 milen som normalt tar ca 20 minuter tog det dubbla.
Efter att ha suttit på en mycket intensiv data genomgång på It enheten bar det av till Elmia.

All personal på Polkagrisen skulle lyssna på Sissela Kyle och Stefan Einehorn. "Konsten att vara snäll" Mycket bra, roande och tänkvärt.
Sen var det åter ut på det mycket snöiga vägarna. Inte var det bättre nu. Kröp i ca 70 km/h inklämd mellan ett pärlband av långtradare. Hemma igen.

Tog idag en snabb bild på mitt ena advents fina fönster. Lite snö ligger det kvar på fönsterbläcket. Men ni skulle ha sett fönstren i gårkväll. Då kunde man knappt se ut.

Under natten till idag har det åter kommit ca 10 cm till. Summan av det hela är nog minst 20 cm. Det är svårt att uppskatta med tanke på alla drivor som blivit. Termometern visar just nu under 0. Men imorgon blir det tö och flera + grader. Synd med tanke på hur vakert det är ute nu. Barnen älskar det och det kunde väl få ligga kvar till jul.

Inga kommentarer: