torsdag 6 november 2008

Blivande diskmaskinsreparatör?

Oj vad sonen har haft kul i em. Igår så installerade vi en ny diskmaskin då den gamla inte diskade rent längre. Den gamla slängdes därför ut och har sedan i går kväll stått på framsidan. Sonen har skruvat och skruvat i över en timme. Ni ska bara veta vad kul en liten kille kan ha med en skruvmejsel och en trasig maskin. När han var färdig var det svårt att se att det en gång varit en diskmaskin.






Han är på hittig och duktig min lille kille. Eftersom det är gymnastik idag så var det sedan dags att fylla på energi förrådet. Sonen knäckte ägg på löpandeband och ska jag skryta lite så fick han inte i en endaste skalbit. Resultatet blev mycket goda pannkakor.


Även den nya diskmaskinen fick sig en genom gång av sonen. Men inte alls så brutal som den gamla, tack och lov. Han älskar nämligen att städa, torka av och damma. Så med disktrasan i högsta hugg blev allt skinande rent.


Nu är det snart dags för gymnastik. Sonen har frågat för 50 11:e gången om det är dags att gå snart.

1 kommentar:

http://dogblseogalalala.blogspot.com sa...

Tack för hälsning. Jag mår bättre, men önskar att jag kunde säga bra.Pulshöjande för mig de senaste dagarna har varit att för flytta mig från en plats till en annan , i alla fall om jag har varit sittande eller liggande. Väl uppe på benen går det ganska bra.
Han e`gullig den lille operatören. Tur att han lämnar den nya diskmaskinen i fred.
Jag hoppas också att vi ses på måndag. Skall jag vara ärlig så hade jag hoppats att vi hade setts redan i tisdags, men... det blir inte alltid som man vill.
Lala