torsdag 23 augusti 2007

Groda


Två inlägg samma dag är nog till att överdriva det hela men jag måste bara få berätta. Hela familjen har varit ute i em/kväll och påtat runt i trädgården. Sambon har klippt gräset och jag och sonen har förberett för veden som ska hem till helgen. Lastpallarna som vi lägger ved på har under den blöta sommaren bäddat ner sig gott i sten och lera. När jag som bäst håller på med att dra upp en lätt fast kletad pall ser jag något som rörsig under pallarna. Fram hoppar en groda. Först blev jag nog lite rädd, för jag trodde först det var en mus eller råtta. Sen stod både jag och sonen och studerade den grön,gul,bruna grodan.

Men visst är han ganska söt, men jag vill inte ta i den och inte på långa vägar ta reda på om det är en prins.
( Jag har redan två stycken)

Inga kommentarer: