onsdag 29 augusti 2007

Kålpuddning med tappat minne


Tog igår åter en tur till den stora metropolen Jönköping. Nu med siktet inställt på att byta till mig en fungerande lampa. Och bara så ni vet så hänger denna snygga sak nu i mitt tak och tro det om ni vill men den lyser.

Hemma igen satte jag igång med att göra en jätte stor kålpuddning. Skar och hackade vitkål så det riktigt yrde i köket. Resultatet blev mycket lyckat. Men så kommer vi nu till det där med tappat minne. Kålpuddningen och skulle efter att den svalnat dela upp den så det blev ett par måtlådor till sambon, men det var som bortblåst. Kom idag på morgonen, kl 5:40 på att detta inte var gjort. Lite lätt sömndrucken traskade jag ut i köket och såg till att sambon fick lunch. Ibland tror jag att hjärnan är på standby. Skulle vilja att kontoret där uppe säger ifrån när allt som ska göras inte är klart. Men vem vet vad framtiden visar.

Inga kommentarer: