tisdag 28 augusti 2007

Lampskit........


Så här en dag i efter hand jag börjat sansa mig, tror jag. Var i går eftermiddag på IKEA och skulle införskaffa en lampa till vardagsrummet. Hittade en skit fräck lampa med 8 små riktbara lampor. Gjorde ett par ärenden till in jag styrde kosan till Gränna.

Väl hemma började jag packa upp denna lampa och montera ihop den, som man alltid måste vad det gäller Älmhultsjättens paket. Får så fast den ena lampan efter den andra. Har nu fått fast 7 av 8 och ska sätta i sista lampan, vad händer då. Jo sockeln till lamp j...ln är paj. Ett av hålen där jag ska sätta in halogenlampan i är redan upptagen. Någon har varit där före mig och petat in något. Här går man och köper en ny lampa och tro att allt är nytt, men ack vad jag bedrog mig. Efter en lång ramsa med inte så vackra ord plockade jag isär lamp j...len igen och fick ner den i kartongen. Så nu är det bara att lämna tillbaka och hämta ut en ny lampa.

1 kommentar:

Ida sa...

Hahah! Det hade faktiskt varit lite kul att se dig sådär arg...
Lampan var frän iallafallså du får väl byta mot en likadan. Be dem öppna den o kolla så att alla hål finns...=)
Kom hem ganska tidigt från skolan idag och har suttit här och fixat till vårt arbete. Var ju tvungen att olla vad du hade för dej också.
Skulle ju fixat bordet tills imon men inte...igår ringde han o vill snabbt ha skjuts till sin farbror som fyllde 50. Sen idag när man kommer hem o ska försöka få massa gjort har den j-ln snott till sig bilen IGEN! Snart blir det stryk med stekpannan. Då kanske han passar in bland alla kineser sen...(om jag träffar lite på snedden)...
Ha en bra kväll så ses vi imon morgon...(kan väl gissa på si så där kvart över sju?)...=)
Kram kram /Ida