söndag 2 september 2007

Gääääsp

Gårdagen gick i slöhetens tecken. Kännde mig trött heladagen och näsan den rann som värsta vattenfallet. Våra trevliga granna bjöd in oss på middag men vi var tvugna att tacka nej. Kännde att jag inte skulle orka. Och hur trevligt är det att sitta på middag med snorpappret redo hela tiden.
Kunnde inte somna igårkväll. Huvudet känndes tungt och det värket i benen. När klockan visade 01:35 och jag inte hade somnat, var jag nästan på väg att ge upp. Jag trevade mig fram till toaletten imörkret, insåg att om jag tände lampan skulle jag nog få världens chock och bli ännu mer vaken. Hittade två panodil som slank ner med lite vatten ur kranen. Vet inte vad klockan var när jag äntligen somnade, 07:10 ropade sonen att han var vaken. Gäsp.
Just nu håller sambon och sonen på att baka blåbärsmuffins. Sambon läser noga i kokboken, är inte så van vid att baka. Sonen däremot vill att det ska gå fortare. Det ska bli spännade att smaka och se hur resultatet blir.
Hittade en gammal filmsnutt på en go kille som diskar upp efter ett bak.

1 kommentar:

Ida sa...

...Jag har haft lite smått darr i benen hela helgen i tron om att du ska ringa i min lilla telefon...
-TyvrärIda, jag kommer inte på måndag...
Men, det har inte plingat en enda gång från skiftesvägen...?!
Bra tycker jag för imon blir det en ny dag men MASSA stoj o stim..
Godnatt o sov gott!