måndag 3 september 2007

Tvestjärtar


Så har man klarat av ännu en dag på jobbet. Huvudet har visserligen kännts som en enda stor snor boll, men det går att av hjälpa med nässpray och näsdukar.

Nu i em, har jag tagit mig an blomkrukorna ute. De har visserligen inte varit fina på hela sommaren, men nu såg de för hemska ut. I början av sommaren när jag planterade var det för varmt. Sedan kom allt regn, som mer eller mindre varade resten av sommaren. Jag säger som så att är det inte det ena så är det det andra. Sen mitt i all bedrövelse upptäcker jag att mina Lobelior inte ser så friska ut. Skyldig till detta är inte jag utan en invation av Tvestjärtar. Sambon han sprutade med gift och det blev lite bättre. Trodde nu att nu är nog de äckliga kräken borta. Men så i dag när jag skulle riva upp allt och donerar det hela till sortergårdens kompost, så var kräken kvar. 100 tals äckliga kryp fanns under jorden. Undra vad de fyller för funktion i naturen. Kan säga det att jag har dödat mängder i sommar.

Väntar nu på att få ligga och zappa framför TV:n. Sonen gäspar så nu är det snart dax för Bolibompa och kvällsmat.

Inga kommentarer: