onsdag 12 september 2007

"Sjukstuga?"

Nu ligger sambon hemma i frossa, snuva, hosta och halsont. Stackare. Jag undrar bara en sak: Varför måsta karlar beklaga sig så när de är sjuka? "F...n vad jag har ont, j..la skit också, aj jag mår inte bra" osv. När jag är sjuk så talar jag om att jag inte mår bra och sen tiger man och härdar ut.
På jobbet är det lungt och skönt, lite barn, många sjuka och några lediga. Man njuter av att vara på jobbet.
När jag slutar i eftermiddag städa hemma, passa på när jag kan göra det själv och som jag själv vill. Skönt och ta en röj så här mitt i veckan, då blir det smidigare med städningen till helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa du...de kan klaga du! Ganska jobbigt att lyssna på beklagande män. Tejpa fast honom i sängen, sätt på musik på högsta volym...dansa med golvmoppen och vråla med i refrängen så har du snart glömt bort att han är där! =) Ha en trevlig kväll!
Kram kram