torsdag 24 juli 2008

Ego har Namnsdag

Jag så var då fruntimmersveckan till ända. Och sist men inte minst min namnsdag. Vi har firat Kristina dagen så länge jag kan minnas. När jag var liten firade vi alltid denna dagen med ett riktigt kak och tårt kalas, då jag min mamma och nästan min mormor (hon hette Stina) hade detta namnet. I dagsläget är det jag, mamma och faktiskt min svärmor som bär detta vackra namn. Så Grattis alla Kristinor!
Så som sig bör har jag och min mamma firat idag. Hon kom på ett soligt besök till Gränna idag. Och varmt har det varit och är fortfarande fast klockan är halv sju på kvällen. Mammsen passade på att plocka av de sista Hallonen i vårt hallonsnår. Och i utkanten av vårt land norrut så hittade hon en liter Rödavinbär. Bra att hon plockade lite då de annars skulle falla till marken.

Sambon har idag köpt en ny gräsklippare. Sonen var snabb med att prova. Bra att vi nu har en egen så vi slipper att låna utav svärfar och grannarna. Det det märktes att den var ny, bladen var skarpa och det blev mycket fint på vår lilla gräsplätt.


I em kom sonens tält ut. Solen stekt och lite skugga att leka i passade bra. Med lekspis och en massa tallrikar och grytor i tältet bjöd Oscar på soppa, spagetti och köttbullar.





Inga kommentarer: