söndag 27 juli 2008

VARMT




I går blev klockan alldeles för mycket på dygnet för att jag skulle orka skriva ett par rader.


Min svåger och svägerska var här och grillade med oss. Men oj vad varmt det var. Klockan han nog bli över 11 innan man verkligen kunde njuta av värmen, och då var solen nästan nere. Tittade på klockan vid strax före tolv i natt och då hade solen precis försvunnit vid horisonten.


Idag tar vi det lugnt hela familjen. Oscar kom i säng senare än vanligt i går för att inte tala om oss vuxna. Solen steker verkligen idag. Så efter lunch tog jag och sonen en filt, några kuddar och ett par böcker och gick och la oss i skuggan under äppelträdet. En lätt siesta under ett härligt äppelträd är inte fel.
Ska nu ta ett dopp i poolen med sonen. Känner att jag nog skulle behöva det.

Så här blå är himlen idag, eller snarare sagt varje dag just nu. Tog bilden för en stund sedan från min solstol.

Inga kommentarer: