onsdag 23 juli 2008

Sommar i fruntimmersveckan.

Idag är det Emma, så grattis på namnsdagen Emma.
Vilken underbar dag. Solen har värmt oss från en helt klarblå himmel och vi har bara njutit. Inte mycket har vi gjort idag, det har varit på tok för varmt. På em så kom Oscars pool fram. Efter en så där 20 25 minuters pumpande så kunde faktiskt hela familjen njuta av lite svalka. Om jag ska vara riktigt ärlig så doppade jag nog inte hela mig men jag satt ner en stund och busade med sonen. Däremot sambon låg nog ner på mage och svalkade hela kroppen. Jag inhandlade bassängen för 3 år sedan med tanke på att vi vuxna skulle kunna få plats.
Poolen är vid det här laget tömd. Vattnet är nu ut portionerat hos så väl morötter som pelargoner. Det är så torrt i jorden att när man vattnar så bildar vattnet mindre sjöar innan jorden kan öppna sig och släppa igenom vätan.
Imorgon väntar ytterligaren en skön juli dag. Poolen fyller vi nog upp redan på morgonen. Det lär behövas.

Inga kommentarer: