fredag 26 september 2008

Bokmässan

Idag har jag tillsammans med alla min ca 120 kollegor från Ribbaskolans rektornenhet varit på Bok och biblioteks mässan i Göteborg. Man kan sammanfatta dagen med tre ord, böcker, böcker, böcker. Och om man ska vara tjatig mer böcker. Ganska trevlig faktiskt, fast jag tyckte nog att det bitvis var lite mycket folk. Men en hel del kända och mindre kända författare han jag se. Eller vad sägs om Liza Marklund, Björn Hellberg och Katarina Janouch. Men jag får inte glömma lille Bert Karlsson. Vet visserligen inte om man kan kalla honom författare, fast han har gett ut några böcker i sitt namn. Sambon sa innan jag åkte att han skulle vilja ha Berts självbiografi. Trodde inte för mitt liv att jag skulle stöta på den välgödde Skarabon på mässan. Men där satt han och signerade böcker och pratade med folk. Köpte ett x av han biografi och fick den signerad.
På väg från Bertan och hans lilla bokbord så stötte jag på Björn "tennisoraklet" Hellberg. Även han hamnade på bild.

Några böcker fick jag med mig hem, mest kokböcker. Ska bli kul att laga lite nya rätter.

Imorgon fyller Oscar 5 år och det ska firas med tårta och kalas. Mormor, morfar, farmor, farfar och co kommer i morgon em.

Inga kommentarer: