lördag 27 september 2008

Oscar 5 år




Vår coola kille...

Grattis på födelsedagen min "store" kille. Usch vad tiden går fort. Våran lille son är redan 5, var tar åren vägen.


Idag har mor och farföräldrar mfl varit här och firat honom rejält. Först kom farmor och farfar med radiostyrdbil och kläder. Sen kom mormor och morfar med lego och mer kläder. "Faster" Emma kom med mekano från henne, farbror Johnny och katten mysan. Oscar var mer än nöjd med sina presenter. Han tyckte till och med att det var kul att få kläder. Det är nog inte många barn som uppskattar mjuka paket.

Alla bjöds på Hallontårta och kaffe.
När alla gäster åkt hem tog vi fram kräftor ur kylen. 30 god kräftor från sjön Bunn. Oscar var mycket reserverad mot dessa röda delikatesser Han ryggade tillbaka när jag och sambon visade honom kräftorna. Men efter viss över talning så höll han en i sina händer. Men att smaka på dem var inte att tänka på. Men på det viset blev det fler till oss vuxna.





1 kommentar:

http://dogblseogalalala.blogspot.com sa...

Han vet inte vad han går miste om den grabben.För egen del hade jag radr när mina föräldrar skulle mysa med skaldjur efter det att bror min och jag blivit nattade. Mer än en gång har våra kära föräldrar fått dela med sig av delikatesserna till pyjamasklädda barn, krabbklor stod högt i kurs.
Ha det härligt, så ses vi på måndag.
Lala