onsdag 1 oktober 2008

Vilken dag...


Var ska jag börja. Idag är det onsdag vilket innebär att min ena kollega är ledig och vi är 2 vuxna på 10 barn. Bara tanken på detta kan göra en trött. (Idag var det bara 9)Sen var det som så att när vi skulle ut på fm så visade sig himlen från sin gråaste och blötaset sida. Alltså skulle 9barn ha på sig regn kläder och stövlar. De barn som jag har hand om är i åldern 1-2 år. Dvs alla behövde hjälp för att komma ut. Väl ute var det ganska bra. Barnen höll sig sysselsatta med att ösa vatten och göra geggamoja. Sen bestämde jag och min kollega att vi skulle gå in lite tidigare efter som alla 9 skulle vila middag och det kunde ta lite tid. Väl inne med alla blöta kläder i torkskåpet gick strömmen. En stor huvudsäkring gjorde att våra torkskåp stannade, spis och ugn ute hos Pierre i köket gick bara på halv fart och all ventilation la av. Detta gjorde att lunch blev försenad.

Sen skulle alla sova middag. Vilket kaos. En liten kille var inte nöjd och låg och skrek efter mamma, vilket gjord att de övriga låg vakna tills denna lille kille hade tystnat. Att söva alla idag tog över 30min. Men så sov då alla en timme eller lite mer. Och nu var det dags för mellanmål och naturligtvis så skulle något djävlas då med. Apelsinerna var extremt svårskalade.

Så var min arbetsdag slut. Tänker som så att morgondagen kan inte bli värre, eller kan den. Snälla ni som läser detta säg att det inte kan bli värre. Jag orkar inte en sådan dag till............

2 kommentarer:

http://dogblseogalalala.blogspot.com sa...

I morgon blir en bra dag.
Vi ses Lala

SVEND sa...

Hej Kristina,
Jag har precis uppdaterad Svends blogspot, jag har egentligen glömt om det och jag hade inga nya bilder.
Men nu fick jag bilderna från dagis, de är jättefina!
Hoppas allt är bra med er,
Vi ses snart!