söndag 5 oktober 2008

Mamma Mia vilket kalas






Ja nu är det över. 10 barn som har härjat och stökat runt på Oscars barnkalas. Men det gick jätte bra. De har ätit tårta, lekt sätta knorr på grisen, Kimslek och varit på skattjakt. Men man känner att man lever. Ni kanske tänker att det här vore rena rama barnleken för mig som jobbar med barn hela dagarna. Men ack så fel ni har. Det är stor skillnad på att vara på förskolan och ha hand om sin egen + 9 till på hemmaplan.


Men när allt var över så drog nog både jag och min kära sambo en lättnadens suck. Oscar var nöjd. Han hade fått flera spännande saker att kika på och var nog även han ganska så trött.


Själv kopplade jag av med att gå på Bio. Och som dagens rubrik kanske skvallrar om så blev de Mamma Mia. Jag och min kära svägerska + ca 100 till Gränna bor intog Kulturgårdens filmsalong. Vilken film. För er som inte har sett den kan jag varm rekommendera den. Musiken är som ni kanske alla förstår helt suverän. Men vi får inte glömma alla underbara skådespelare. Streep kan sjung och även Brosnan är inte helt bort vad det gäller det musikaliska. Jag har skrattat och sjungit med i nästan 2 timmar.

1 kommentar:

SVEND sa...

Hej på dig,
Jag har tittat på de nya bilderna, Oscar ser ut jätteglad på de. Han har många vänner!
Hoppas allt går bra med er.
Har du smakat det röda vinet?
Vi hörs!