tisdag 30 december 2008

Det gick!!


För er som läste gårdagens inlägg så vet ni att det var dags för skridsko åkning Tyvärr får jag nog säga så har det töat en del idag. Men lite fläck fanns det kvar att åka på nu i em. Kan inte påstå att det är speciellt skönt att snöra på sig de vita konståkningsskridskorna. Kan inte fatta att man var så dum att man köpte dessa obekväma saker. Det vore bättre med ett par hockeyrör. De är ju mer fotvänliga. Men för dagens lilla tur dög min fotortyrredskap bra. Sonen tyckte det var synd att inte isen var bra. Nu håller vi tummarna för att det fryser på igen och att någon vänlig själ spolar isen ett par gånger. Vet visserligen hur man gör och var jag ska ta vattnet ifrån, men ska jag erkänna så vet jag att det finns det som tycker det är roligt.
Om vi nu ska fortsätta hålla tummarna, så gäller det den här gången för att vi är friska imorgon, så att vi kan gå på Nyårsfest. Sambon kom hem nu i em och var hes. han kraxade som en kråka. Hoppas det bara är tillfälligt. Har sett framemot att gå på fest.

Inga kommentarer: