fredag 12 december 2008

Luciafirande




<

För er som läste gårdagens inlägg så behöver jag ju inte tala om mitt lilla dilemma med dagens Lucia firande. Men man kan säga som så att det slutade ganska bra. Sambon slapp skotta snö direkt på morgonen då det inte hade kommit så mycket snö under natten.(men det har det nu) Han kunde därför titta på sonens Lucia firande. Farmor och farfar var förvarnade som ni läsare vet, men när det var dags för framträdandet så var de på plats de med. Till och med jag har sett sonens Lucia firande. Nu kanske ni undrar hur kan de gå till med tanke på att jag hade ett eget firande att delta i. Jag säger bara ett ord, videofilmning. Sambon filmade "teaterdebuten". Jo för det var nästan så. När det var dags för barnen att sjunga om Sockerbagaren så klev han fram och "bakade" som en riktig bagare.
Han har under veckan som gått tjatat om att han ska vara sockerbagare i luciatåget. Nu är det så att vi har en bagarmössa, made by mormor. Han har den och leker med och klärut sig här hemma. Jag hade inte tänkt mer på det utan trodde att det var ett av hans infall och att han i slutänden skulle vara tomte. Men han har stått på sig. Så i går kväll var det till att leta fram mössan och låna en vit t-shirt av farfar. Tur att han stod på sig så han fick vara Luftballongens egen Sockerbagare.


Nu är det kväll och vi är alla mycket trötta efter dagens tidiga äventyr. Sonen har faktiskt några tiondelar feber, vet inte om det är något på gång eller om han bara är mycket trött. Vi börjar alla känna oss lite slitna så här års. Hoppas han är bättre i morgon och att det bara var några tiondelar pga trötthet. Hur som helst så ligger han nu nedbäddad framför en film med Lucky Luke.

Inga kommentarer: