måndag 29 december 2008

Skridskor



Idag har jag jobbat. Första den efter 9 härliga, lediga dagar. Ska jobba även imorgon för att sedan vara ledig i ytterligare 7 dagar. Visst låter det skönt?
Sonen har i dag varit hos farmor och farfar heladagen och ska sova där i natt. Skridskobanan utan för farmor och farfar har blivit spolad för första gången den här vinter, till allas förtjusning. Sonen var på fm ute och gled runt med stövlar på fötterna, men med hockeyklubba och puck. Efter jobbet tog jag med mig hans skridskor, för att han skulle få sitt livs första åk. Det blev lite som Bambi på hal is. Men efter ett par stapplande försök så gick det över förväntan. Han stod upp flera minuter och lyckades bitvis att åter få balansen. Imorgon har jag lovat att även jag ska försöka mig på ett åk. (vet inte riktigt vad jag gett mig in på, har inte åkt skridskor på över 12 år)

Inga kommentarer: