tisdag 23 december 2008

#£@zx..skit



Inte för att jag är så mycket för att svära men nu är det banne med befogat. Så håll i er för här kommer en ramsa som heter duga.. Fy fan jälva skit i helvets satan.. Tack, jag behövde det. Nu kanske nu undrar, har hon blivit helt galen så här till jul?. Jag ska förklara mig. Idag vid lunch tid så var det dags för årets julskinkekok. Hade inhandlat en skinka på lite över 4,6 kg. Så framför mig hade jag dryga 4 timmars passande av skink kok. Jag la i massor av godsakermi spadet så att vi skulle få ett riktigt gott doppespad. ( jag är en av de få som tycker om att doppa i grytan). Som sagt skinkan kokade på sina närmare 5 timar. Vid 6 tiden var hon klar och jag plockade upp den ur grytan. Nu var det dags att ta bort de lilla nätet som omsluter skinkan. Sagt och gjort. Me vad tror ni hände. Hela skinkskiten trillade i sär och kvar blev två små runda pluttar på ca 1 kg vardera, samt en avlång skink tarm vid sidan om. Då kom min första explosion Den andra kom när jag insåg att det hela inte gick att rädda. Summan av nästan 5 kilo skinka blev två pluttar. Men efter att ha ringt upp min lilla mamma och beklaga mig, så insåg jag att jag inget kunde göra och att det imorgon kommer det att serveras två små skinkor.

1 kommentar:

http://dogblseogalalala.blogspot.com sa...

WOW, Sicket ordföråd hon har!!! Inte funderat på att bli vegetreian??
Nä, nä, visst det går att misslyckas med det med,
Trots det så blir det ju faktiskt jul ändå, vart rnda år.
Stor julkram från
Lala