tisdag 16 december 2008

oj oj oj...

vilket elände. Själv är jag hemma även i dag med en hostig pojk. För egen del så är det ganska så bra. Åkte på ett rejält ryggskott i fredags, som idagsläget är mycket bra. Bäst är det om jag håller igång och rör på mig. Att som jag just nu gör, dvs sitter ner är inte det bästa. Imorgon blir det dagis för hela slanten, både för mig och för sonen.
Men nu tillbaka till det där med rubriken och eländet. Det är de som har ett större elände än jag. Det vi har här hemma hamnar nog längst ner på en eländesskala om det nu finns en sådan. Igår morse var min kära kollega på väg till jobbet. Hon hade antagligen tagit bussen till Gränna pga den svåra halkan. Men hon han inte mer än att kliva av när olyckan var framme. En is fläck gjorde att hon trillade och bröt fotleden. Fy fabian!!! Fick höra en en annan kollega igår att hon troligtvis är borta ca 12 veckor om allt går som det ska. Mina tankar finns hos henne....

Inga kommentarer: