fredag 29 augusti 2008

5 åring x 2

Nu är Svend här. Min brorsas sambos son. Han ska vara hos hos hela helgen medans de är i Tjeckien.

Har i em haft fullt upp. Svend är trött efter bilresan hit från Västerås och Oscar är trött pga av den feber topp han hade igår. (han har varit feber fri hela dagen idag ). Vid lunchen halv 2, åt de båda två minimalt. Så vid halv 4 var det dags att höja blodsockernivån. I med lite frukt. För ha två fem åringar som gnabbas och skriker om vart annat orkar man inte i längden. Efter frukt intaget lekte de länge med järnvägen.

I em/kväll har jag varit ute en stund på gården med killarna, lite frisk luft för att hålla dem vakna en lite stund till. För gå och lägga sig för natten redan kl sex går inte för sig. Jag frågade in jäspandes Svend flera gånger om han var trött och om vi skulle gå in och lägga oss. Svaret blev:
-"Jag är trött men jag hinner inte gå in ännnu"

Nu ligger båda två i sina sängar. Klockan är halv åtta. Oscar i sin säng och Svend i extrasängen. De tittar på Piff och Puff. Kan nog sätt en slant på att de somnar innan filmen är slut.

Inga kommentarer: