söndag 31 augusti 2008

Vilken helg.....!

Just sitter jag och njuter av tystnaden. Oscar och Svend har lagt sig och tittar just nu på Barbapappa.
Vilken intensiv helg. Veckan som kommer kommer att bli seg. Jag är redan skit trött och veckan har inte börjat. Är det inte meningen att man ska vila upp sig under helgerna.
Sambon är trött i hela kroppen pga. allt skruvande, målande och sågande. De flesta av de brädor som har bytts har varit i marknivå. Så en hel del krypande har det också blivit. Knän och benen i övrigt har tagit stryk enligt sambon.
Jag är mest trött i huvudet. Att ha en frågvis femåring hemma kan ibland vara mer än nog, men att ha två kan bitvis vara ren terror. Jag kan inte säga annat än att de har kommit bra överens, men ljudnivån från två killar som leker med bilar, tåg mm är hög. Speciellt med tanke på alla ljudefekter som de gör. För köra en bil eller ett tåg utan att låta går visst inte. Inte ens att sitta vid ett bord och rita går utan ljud. Svend ritade av min tvättmaskin och lät därför bitvis så. Oscar han målade monster och bilar, behöver jag säga mer. Ni förstår säkert hur det lät.










Svends tvättmaskin och Oscars läskiga monster.
För att ljudnivån inte skulle bli så hög som den ibland kan bli inne har vi idag varit i skogen. Måste passa på att tacka min underbara svägerska för att hon följde med upp dit.

I kväll kommer brorsan och Gia. De sover en natt hos oss för att imorgon åka hem till Västerås. Det har varit roligt att ha Svend här och det håller Oscar med om. Men tre dagar räcker och blir över för en tid framöver. Men du är välkommen tillbaka Svend...

Inga kommentarer: