torsdag 7 augusti 2008

Lång promenad

Ja en lång promenad eller en långpromenad det är vilket som. Jag och min svägerska har i em/kväll tagit en runda av det längre slaget. Kan faktiskt erkänna att jag har lite ont under fötterna men det var det värt. Jag har idag satt på mig min stegräknare igen. Under sommaren har jag inte haft något behov av att motionera, jag har bara njutit och tagit det lugnt, det är ju det som man har semester till, eller hur? Men nu har jag börjat jobba och börjat motionera igen. Med stegräknaren i bältet sporrar det en att röra på sig. Sätta upp mål för veckan att ta si och så många steg. Målet för dagen var att komma över 10000 steg och med resultatet i hand gick jag plus. 20455 steg på en dag är nog mer än godkänt.
Nu noll ställer jag räkneverket och återkommer med fler steg i morgon. Fortsättning följer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är många steg. Lycka till!