lördag 2 augusti 2008

Äntligen regn

Ja jag säger äntligen. Inte för att det har regnar mycket idag men var enda droppe är guldvärd. Jag hade nästan förväntat mig åska men där gick jag bet. Himlen var visserligen mycket svart men inga blixtar och inget dunder blev det. Kan tycka att det är mysigt med lite blixt och dunder. Att få sitta inne och kura tända ljus och lyssna på åskan och regnet som faller. Sonen har i eftermiddag varit hos en kompis och lekt. Han kom just hem men ville han komma in? Svar nej. Hela gården är fulla av barn så han hämtade traktorn och fortsatte att leka. Han är ledig en vecka till med pappa medans jag får gå till jobbet på måndag. Skit också! Jag kan inte fatta att fyra veckor kan gå så fort. Men jag/vi har hunnit med en hel del. Mest har det varit sol och bad och ren avslappning, och det sist nämnda behöver man över skott av under sin ledighet. Men vi har också upplevt många saker. Denna semestern får med beröm godkänt, MVG.

1 kommentar:

http://dogblseogalalala.blogspot.com sa...

Håller med om att regnet behövdes och att det var riktigt mysigt att få hoppa i ett par jeans igen.
Jag har redan jobbat en vecka och det var inte någon mjukstart.
Kan ju glädja dig med att vi alla får klämma ihop oss på norra delen av förskolan nästa vecka, för det där med golv på våra avdelningar!! DET KAN DU GLÖMMA!!! Njut av morgon dagens så tar vi itu med verkligheten på måndag.
Kram
Lala