söndag 17 augusti 2008

Tapetseraren


Skrev inget igår, ska jag vara ärlig och det ska man väl så glömde jag bort det. Var i Habo igår och firade min brorsa som fyllt 30 och hans sambo Gia som också fyllt år. Grattis till er båda.

Idag har ägnat fm till hushållsnäratjänster (undra om man får göra avdrag för det i deklarationen nästa år, hahaha). Skämt och sido så har jag tagit hand om en massa ren tvätt. I em har jag hjälpt min svägerska Emma med att klä om en hel hög med matsalsstolar. De blev skitsnygga. Svart fuskmocka till mahogny stolar. Det vill säga vi tror att stolarna är av mahogny. Snyggt blev det i alla fall. Sju sitsar har fått nytt tyg med hjälp av en mycket trillskandes häftpistol. Var vid ett par tillfällen på väg att lämna in och skita i det hela. Det är nämligen väldigt irriterande när bra var 3:e och ibland kanske bara var 5:e häftklammer skjuts på plats. Tror att det kan vara på sin plats att införskaffa en ny häftpistol.

Nu ska jag ta och varva ner framför tv:n, undra om man kan få se något annat än OS?

Inga kommentarer: