lördag 30 augusti 2008

Samfälldighet och lek..

Idag har min käre sambo fått jobba hårt. Garagen, carportarna och alla förrådsbyggnader i den samfälldighet som vi bor i skulle fixas. Ett tjugotal ,mest karlar faktiskt. har sågat, bänt bort ruttna plankor och målat. Från 8 på morgonen till 4 på eftermiddagen. Men de har fått mycket gjort. Alla dåliga brädor är bort ocah mycket är redan målat.

Jag slapp allt detta. Men vet inte vilket som är bäst. Måla x antal brädor med rödfärg eller ta hand om två, stundtals trotsiga , femåringar. Men det går riktigt bra. Idag var vi ute och lekte tidigt. Redan vid 8 tiden då snickeri och måleri verksamheten på gården drog igång. De har hunnit med mycket. Varit i lekparken två gånger, kört med traktor och cykel samt grävt en del i sandlådan. Och detta var bara uteaktiviteterna. Sen har de fortsatt sitt järnvägsbygge från gårdagen mm mm. Innan läggdags han killarna ta en titt på den luftballong som lyfte från strandkanten. Mycket spännande. De stod en bra stund i sovrumsfönstret och tittade. Enda tills den försvann över hustaket.

Om sanningen ska fram, och det ska den nog, så är jag ganska trött nu. Har haft stegräknaren på mig hela dagen och summan nu vid 19 tiden är 13834 och då är inte dagen slut ännu. Och då har jag inte tagi en enda promenad.
Skulle behöva göra som Osacr och Svend gjorde för en stund sedan.Ta ett bad, även om mitt nog blir lite ner stillsamt.

Inga kommentarer: