tisdag 5 augusti 2008

Nej inte regn igen!


..ja eller vad tycker ni kära läsare. Nu räcker det. Igår kväll när man tittade ut så kände jag mig lätt omringad. Tittade jag rakt öster ut så var himlen klar blå. Men om jag sen vred huvudet och söder och åt norr så möttes jag av en mycket mörkare himmel. Inom en kvart var jag helt omringad av regnmoln och himlens portar stod på vid gavel. Inatt har det blåst och hörde att på Gränna berget har det trillat en hel del träd. Fy sjutton, höst stormar i augusti, det kan man väl vara utan. Jag hade tänkt mig en lång härlig sen sommar med varma dagar och svala kvällar, stålande sol och inte en enda droppa regn. Är det till att kräva för mycket. Kan man ringa och klaga någonstans så vill jag gärna ha direkt numret dit.

Bilden har är tagen vid ett annat tillfälle. Men inte för att man kan se någon skillnad på gårdagen/dagen och denna bild.

Inga kommentarer: