fredag 15 augusti 2008

Tillfälligföräldrapenning..

... ett långt ord som betyder hemma med sjukt barn. Ja idag har jag och sonen varit hemma. Han hostade så förskräckligt i natt, och jag visste att det var lugnt på jobbet. Han har varit hyfsat host fri em vilket är skönt. Hoppas han får sova gott i natt. Sambon kom hem här i em med en hals som inte är av denna värld. Han kraxar och klagar över ont i halsen. Bara jag inte blir smittad nu. Har inte tid och lust att vara sjuk nu. Nej vem vill vara sjuk. Men hösten den kommer med stora steg och förkylningstiderna är redan här.
Men vad mycket jag har fårr gjort idag. 5 maskiner tvätt är tvättade, hängda, torkade och in plockade. En Äppeltosca är bakad ( smakade gott till efterrätt). Köksgolvet har fått en omgång med dammsugare och mopp. För att inte tala om alla fönsterbrädor som jag har dammsugit och torkat.
Just nu sitter jag och väntar på Jönsson. Jönsson vem är det kan ni tänka. Jo det är så att sonen har börjat gilla Jönssonligan. Vi har den senaste 5 fredagarna bänkat oss framför Tv:n och tittat tillsammans. Jag kan erkänna att även jag är lite av ett liga fan. Enkel svensk humor som alla kan fatta. Sonen ligger och små skrattar mest hela tiden. I kväll sänder visst 4:an Jönssonligan på Mallorca, det är nog en av de roligare.
Kolla in filmkippet här till höger.

Inga kommentarer: